CV

Digital strateg

KTH | JAN 2017-
  • Ansvarig för KTH:s digitala närvaro
  • Ansvarig för att ta fram en digital strategi
  • Strategiskt och operativt arbete med sociala medier och digital kommunikation.
  • Leder arbetet med att skapa innehåll och digital PR för sociala kanaler på KTH.

Social media manager

KTH | FEB 2015 – DEC 2016
  • Ansvarig för KTH:s närvaro på sociala medier.
  • Strategiskt och operativt arbete med sociala medier
  • Arbete med att ta fram innehåll för sociala medier Digital PR
  • Kontaktperson mot reklambyrå

Kommunikatör

KTH | APR 2013 – JAN 2015
  • Ansvarig för grafisk profil
  • Redaktör för tidningen Impact och KTH:s årsbok
  • Operativt arbete med sociala medier

Social media manager Crosstalks

KTH OCH STOCKHOLMS UNIVERSITET | APR 2012 – JAN 2013
  • Ansvarig för digital kommunikation av webb-tv- programmet Crosstalks
  • Strategisk och operativt arbete med sociala medier, PR och kommunikation.

Kommunikationsansvarig

PEACEWORKS | APR 2011 – JAN 2012
  • Kommunikationsstrategi
  • Kampanjarbete
  • Ansvarig för webb, sociala medier, PR och kommunikationsaktiviteter.

Utbildningar:

Google analytics fördjupningskurs

WEDNESDAY RELATIONS | 2017

Projektledning inom medieproduktion

ACADEMEDIA MASTER | 2008 – 2010 Läste projektledning inom medieproduktion, en 2-årig KY-utbildtning i Stockholm. Utbildningen består av tre block: Produktion, projektledning och marknad.

Vad jag kan:

– Digital strategi – Innehåll- och sociala mediestrategi – Kanalstrategi – Skapa content (film och text) – Online PR – Projektledning – Van beställare från reklam/kommunikationsbyrå Läs mer om mig här  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *